Handlingsveileder BTI

Her kan fagfolk og foresatte se hvordan ansatte skal gå fram i arbeidet med barn, unge eller familier man har en undring eller bekymring for. 

Nivå 0: Undring

Hensikten med arbeidet på nivå 0 er å identifisere tidlig barn som kan ha behov for ekstra innsats gjennom å sette ord på det som skaper undring eller bekymring, og avklare med barnet og de foresatte om det er behov for handling.  Dette er avklaringsfasen for fagpersoner, og den det gjelder skal involveres så tidlig som mulig.

Nivå 1: Fra bekymring til tiltak

Hensikten med nivå 1 er etablere et godt samarbeid med barn, unge og foresatte og få en god struktur på innsatsen på eget arbeidssted. 

Nivå 2: Tverrfaglig innsats

Hensikten med nivå 2 er å videreføre et godt samarbeid med barn, unge og foresatte, og få en god struktur på arbeidet når det inviteres en tjeneste til inn i samarbeidet. 

Nivå 3: Omfattende tverrfaglig samarbeid

Hensikten med nivå 3 er å jobbe strukturert og helhetlig når barn, unge og foresatte har flere involverte tjenester og det er viktig å koordinere innsatsen.