Praktisk gjennomføring på Arendal gamle rådhus

Brannvakt

Det skal alltid være en fra Arendal kommune selskapsmat til stede under selskapet. Denne personen fungerer som brannvakt. Brannvakt er inkludert over 50 gjester fra kl 18.00 til 22.00. Utenom dette faktureres dere pr time. 595,- pr time.

Dekke selv

Hvis man ønsker å dekke til selskapet selv vil lokalene bli låst opp til avtalt tid. Alt servise er inkl. Gjestene ordner lys, servietter og duker.
Vi kan dekke for dere.
Duker, lys og servietter 55,- pr pers.
Timer for oppdekking 495,- (Ca 8 timer)

Hovmester

Vi stiller med hovmester. 595,- pr time. Dette er praktisk for leietager og kjøkkenet.
Arrangementene fungerer veldig godt når det er en kjent hovmester som kan alt av det praktiske og tar seg av kommunikasjon mellom innleide servitører, toastmaster og kjøkkenet. Hovmesteren er tilstede under hele arrangementene og fungerer også som bartender etter maten hvis det er ønskelig.

Servitører

Hvis dere skal skaffe servitører selv, skal det være minimum to servitører til stede minst en time før gjestene kommer. De skal forberede eventuelt aperitiff, fruktfat og så videre.
Resten av servitørene må komme senest en time før gjestene setter seg til bords. Dette er for å bli kjent med lokalene og kveldens program. Av hygieniske årsaker er det ikke lov for gjestene eller vertskapet å gå inn på kjøkkenet. Servitører sendes hjem etter avtale med kjøkkenet. Vi anbefaler 1 servitør per 10 gjester. Hvis man ønsker at vi skal stå for servitører. 495,- pr time

Etter festen

Når festen er over og gjesten har forlatt lokalen blir stoler og bord satt på plass og resten av oppvasken blir tatt. Kaker, drikkevarer og gaver kan stå til neste dag etter avtale med brannvakten.

Kaffe, drikke og bar

Husk kaffe med tilbehør, eventuelt tilbehør til baren.

Skjenkebevilling

Husk å søke om ambulerende skjenkebevilling, dette må du gjøre fordi du leier lokale i et offentlig bygg.
Søk skjenkebevilling

Trenger du hjelp?

Kjøkkenet kan hjelpe til med deler eller alt under arrangementet for eksempel servering, dekking etc.

Anbefalt gjennomføringsplan ved bryllup

• Aperitiff / Frukt
  • Gjesten setter seg til bords Gjestene ønskes velkommen Toastmaster informerer Forrett
  • 1 Tale
  • 1 servering hovedrett
  • 2 taler eventuelt 1 sang
  • 2 servering hovedrett
  • 10 min pause
  • 2 taler Dessert
  • Resten av talene og sangene
  • Vin, vann og mineralvann serveres før hver rett og evt. etter behov. Gi beskjed hvor mange glass per pers.
  • Etter middagen
  • Kaffe/konjakk serveres i tilstøtende rom Festiviteten ryddes
  • Kakene settes frem
  • Evt. polonese og brudevals Kakekutting
  • Dans
  • Ved bryllup stenger bar 02:00. Gjestene går 02:30.
  • Andre arrangementer stenges bar 01:00
  • Gaver kaker og resten av drikke varene kan hentes dagen etter. Gjør avtale med ansvarshavende.