Mange som har vannmåler har dessverre fått en unormalt stor regning i desember. Vi forstår godt at en slik regning ikke var det dere forventet eller ønsket dere rett før jul.
Utsette eller dele opp betaling
Hvis det er vanskelig å betale alt nå, kan du utsette hele eller deler av regningen til januar. Du trenger ikke kontakte oss for å gjøre dette.
Det blir ikke sendt ut purring på denne regningen før 21. januar. Du må heller ikke betale renter eller gebyr så lenge regningen er betalt før denne datoen. Du kan bruke samme kidnummer hvis du deler opp betalingen i to.
Grunnen til at regningen ble større enn ventet for mange
Vi har dessverre beregnet et lavere vannforbruk enn det som faktisk er brukt, og de som har vannmåler har derfor betalt litt for lite hver måned så langt i år. Desemberregningen er basert på vannmåleravlesningen dere gjorde i høst. Mange har brukt mer vann enn de har betalt for, og derfor er regningen i desember høyere enn normalt. Feilen skjedde dessverre da vi gikk over til nytt gebyrsystem, og dette er vi veldig lei oss for.
Vannmålerregningen kan være vanskelig å forstå, men utregningene er som regel riktige. Vi har gått gjennom mange de siste dagene, og finner få eksempler på feil. Vi vil jobbe med å forenkle regningen, slik at den skal bli lett å forstå.
Ta kontakt med oss hvis du trenger hjelp
Det enkleste er å sende en e-post til eiendomsgebyrer@arendal.kommune.no.
Hvis du ringer oss på telefon 37 01 30 00, bruker du tastevalg (4, så 1) for å få snakke med en som kan gå gjennom regningen med deg. Her kan det dessverre være lang ventetid. For generell veiledning, tast 0 eller vent på svar. Da kommer du til servicesenteret. De kan dessverre ikke svare på om regningen er riktig eller ikke.